Spaghetti dyniowe

Jestem ogromną fanką dyni. Kiedy nadchodzi listopad, czy się to komuś podoba czy nie, poluję na piękne, pomarańczowe kule, a moją kuchnię opanowuje dyniowe szaleństwo. Smak dyni i szerokie możliwości jakie daje to warzywo, inspiruje mnie do kulinarnych odkryć. W zasadzie przerobiłam już bardzo wiele dań z dynią, ciasteczka i wszelkie musy. W każdym przypadku dynia mnie nie zawiodła. Jednym z moich ulubionych dań jest spaghetti. Oczywiście uwielbiam tradycyjną wersję z pomidorami i duża ilością świeżych ziół, ale wierzcie mi, że dyniowe wariacje mogą się wam spodobać. No chyba, że jesteście wyjątkowymi ortodoksami.

Jak zrobić takie spaghetti? To bardzo proste. Do przygotowania wystarczą wam:

  • Kilka kawałków dyni
  • Świeży imbir
  • Dużo świeżych ziół – bazylia, rozmaryn itd.
  • Makaron spaghetti kukurydziany
  • Curry
  • Kurkuma
  • Pieprz
  • Sól
  • Śmietana 12%
  • Mięso mielone

Dynię obieramy ze skórki, kroimy na mniejsze kawałki i dusimy w głębokiej patelni, w niewielkiej ilości wody, na małym gazie. Po chwili dodajemy do niej starty imbir i pieprz. Dusimy do miękkości.

Na patelni podsmażamy mięso mielone i przyprawiamy je pieprzem i solą. Kiedy dynia już stanie się miękka, przerzucamy do plastikowej miski i blendujemy na gładki sos. Dodajemy kilka łyżek śmietany i świeże zioła. Miksujemy blenderem do czasku kiedy składniki ładnie nam się zmieszają. Sos z dyni dodajemy do mięsa i razem mieszamy. Jeżeli chcemy, możemy wymieszać na patelni wszystkie składniki, albo nałożyć na talerz makaron i polać sosem dyniowym.

Sprawdź też: pizza Warszawa

Dodaj komentarz